Mauvais profil d'artiste associé à l'album sur deezer et Apple music

Bonjour, mon album “Flou” est sorti aujourd’hui et un profil d’artiste “Pablow” devait être créé, ce qui ne semble pas être le cas sur DEEZER et APPLE MUSIC.
Sur Deezer c’est un autre artiste homonyme “Pablow” qui apparait lorsqu’on recherche l’artiste associé à mes titres.
Sur Apple music je n’ai pas de profil d’artiste.
Pouvez-vous intervenir?
Merci

1 Like

hi Pblw, can you post the links to your songs on Deezer and Apple Music and the link to the wrong artist page and (if you already have one) the link to your artist profile?
did you already claim your artist profiles by the way?
I’ll tag @Carlos to ask him for help here :v:

1 Like

This is my album link on deezer

This is the wrong artist (with the same name) attached to my album

My album link on Apple music

The result of the research when I search my album on apple music:
https://music.apple.com/fr/search?term=pablow%20flou

Don’t I have an artist profile? I thought I asked one. What should I do for that?
And if it is more simple, can I still change my artist’s name? It is my first album.

Thanks

T

1 Like

see the following for apple and deezer:

similarly for spotify and other platforms :v:

1 Like

Sorry but it doesn’t work with deezer because my artist name isn’t on the list…

1 Like

okie, let’s wait for Carlos to take a look at this :v:

1 Like

Sorry but now on deezer the image of my album is on the artist profile of the other “pablow” with his music…

1 Like

Bonjour @Pblw,

Ne vous inquiétez pas, c’est un problème fréquent lorsque vous utilisez un nom d’artiste qui est déjà pris par quelqu’un d’autre (idéalement, pour éviter ce problème, il est préférable de choisis un nom d’artiste qui ne soit pas déjà pris :wink: )

J’ai envoyé une demande à Apple et Deezer, comptez 3 semaines pour que la sortie soit reliée à un nouveau profil d’artiste :+1:

2 Likes