Changement de nom d'artiste et fusion avec nouveau profil

Bonjour,

J’ai récemment mis à jour mon nom d’artiste. En 2023, j’ai utilisé un autre distributeur pour mettre en ligne une nouvelle musique sous mon nouveau nom d’artiste, ce qui a généré la création d’une nouvelle page d’artiste spotify, applemusic youtube etc…

Afin de consolider mes profils, et après discussion avec Spotify, Vous devez mettre à jour mon nom d’artiste sur toutes mes sorties afin, que je puisse leur demander de fusionner mes deux pages!

Cordialement,

Issvee

1 Like

Hi @veee , unfortunately it is not possible to change the artist name after release as far as i know but just to be sure I’ll tag @Melani from the Team to see if there is any way to do it without taking down the release and put it online again with the new artist name. As the support is closed on weekends you can expect an answer starting from Monday :v:

2 Likes

Confirming @Andi :slight_smile:

Plus, @veee please refer to our FAQs concerning such topic and you will see what is possible to modify after the release goes online:

Have a great day!

2 Likes

Ok, so how can i remove my releases from your platforms ?

Hello @veee

Check out the following article —> Comment retirer une sortie ou désactiver le Content ID ? | iMusician

Best,

1 Like