Commissions for new Amplify Subscriptions

Hello together!

Suppose I subscribe to “Amplify+” and release my single. If my subscription expires, do I keep the conditions at which I released the songs, respectively do I keep the 0% commissions?

Thank you and have a successful week!

Hi @Adenite ,

If you subscribe to AMPLIFY+ and downgrade, you won’t have access to the features of AMPLIFY+ including the commission at 0%, the commission will be changed to 10%.

What remains: your music stay online on all the shops chosen with AMPLIFY+ forever.

1 Like

Is it possible to upgrade after the downgrade again if i need again access to the features of AMPLIFY+ ?
(0%, the commission, access to release, …)

Exactly - you have the freedom to downgrade and upgrade whenever you like.

1 Like

Bonjour, je vous contacte suite au changement des forfaits.

J’ai effectué le paiement de mon EP, sorti avant les mis à jour, avec un achat unique me permettant d’avoir 100% des revenus. (Forfait rockstar)

Les nouveaux forfaits étant mis à jour je suis en forfait “free”, mais il est écrit que avec ce forfait il y a 10% de commissions sur mes revenus.

Est ce que cela concerne également mon EP alors qu’il est déjà payé ?

Cordialement.

Bonjour, je vous contacte suite au changement des forfaits.

J’ai effectué le paiement de mon EP, sorti avant les mis à jour, avec un achat unique me permettant d’avoir 100% des revenus. (Forfait rockstar)

Les nouveaux forfaits étant mis à jour je suis en forfait “free”, mais il est écrit que avec ce forfait il y a 10% de commissions sur mes revenus.

Est ce que cela concerne également mon EP alors qu’il est déjà payé ?

Cordialement.

Bonjour @skjold

Si vous avez payé pour le forfait Rockstar, cela ne change rien pour cette sortie, vous allez recevoir 100% de vos revenus ainsi que les autres avantages du forfait Rockstar.

Hi, the question is if I pay Amplify+ only for the month I publish and then go back to the free plan as soon as it expires, and then activate another single month for the following publication, is it possible……

Hi @Giovanni - with iMusician, you can stay free and flexible with your subscription. We would prefer you to stay AMPLIFY+ to enjoy all the features available (and more to come!) in that plan but if you want to downgrade to AMPLIFY or even the Free plan, that is possible.

1 Like

Ah voila, j’ai trouvé la réponse que je cherchais.
Donc ça au moins c’est cool.
J’avais peur qu’en passant en free (obligé à un moment ou alors faut payer l’abonnement Amplify à vie lol) les sorties étaient virées des plateformes à l’exception de 4 au choix.
Evidemment cette stratégie est valable pour les gars comme moi qui gagnent juste quelques centimes par mois :smile:.
Pour ceux qui arrivent à gagner leur vie avec les streams l’abonnement sera bien sûr plus rentable :wink:.

1 Like

@Giovanni

And to confirm… your release will stay as it was when you released it (e.g. the shops you selected on Amplify+ etc)… You’ll loose 0% commission, access to music / revenue analytics and your Artist Hub will be downgraded to the “free” version (with branding).

Hope this helps

@minizool Nous lancerons de nouveaux outils à l’avenir afin d’augmenter les possibilités pour TOUS les artistes de gagner de l’argent - nous sommes conscients que la situation est un peu “cassée” en ce qui concerne les revenus des boutiques, surveillez les courriels sur les “Artist Page” (titre provisoire) à venir…

Ok thank you.
Then iMusician offer is still good for me.

2 Likes